Nie dla podcinania lotek
Nie dla ręcznego karmienia mniejszych papug
Nie dla smyczy i szelek dla papug
Nie dla rozmnażania papug z zoologów
Nie dla łączenia papug różnych gatunków w pary
Nie dla wysyłania papug pocztą


czwartek, 28 lipca 2011

Pokarm i tym podobne.

Mamy już klatkę i całe jej wyposażenie. Teraz przed nabyciem nimfy musimy się zaopatrzyć w pokarm dla niej.
Pokarm dla papug kupimy w każdym sklepie zoologicznym. Nie możemy jednak kupić pierwszego lepszego ziarna jakie wpadnie nam w rękę. Zacznijmy od tego, że nie kupujemy pokarmu dla nimf, tylko dla papużek falistych. Po pierwsze pokarmu dla nimf jest mniejszy wybór, a po drugie jest zazwyczaj źle dobrany. Wystarczy je porównać. Sam wygląd pokarmu może nam dużo powiedzieć. W pokarmach dla nimf zazwyczaj przeważa w dużej mierze np. tuczący słonecznik (nawet u dobrej firmy Versele Laga). Dobry jest na pewno pokarm dla papużek falistych firmy Versele Laga (moja nimfa go je). Inną dobrą firmą jest Deli Nature. Wiadomo, że te firmy są droższe od innych np. od Vitapol. Jednak gwarantują one dobrą jakość i zdrowie naszego pupila. Nimfa koniecznie musi mieć stały dostęp do wapna. Mogą być to kostki wapienne lub sepia. W oswojeniu nimfy z pewnością pomoże proso senegalskie. Nie dajemy kolb, które na pewno poleci się nam w sklepie zoologicznym. Są one bardzo tuczące. Poza tym nimfa musi dostawać warzywa i owoce. Przed podaniem ich trzeba je bardzo dokładnie umyć. Okazyjnie można ugotować nimfie ziemniaki (bez soli!). Powinno to odciągnąć ją od naszego obiadu (oswojona nimfa będzie chciała jeść to co my). Poniżej lista kilku popularnych owoców i warzyw, które nimfa może jeść:
truskawki, wiśnie, banany, dynie, czarne porzeczki, pomidory, marchew, rzodkiewki, maliny, pomarańcze, nektarynki, paprykę, jabłka, gruszki. Zaznaczam iż piszę tylko o produktach, które wiem że są na pewno bezpieczne. Żaden ze mnie specjalista od żywienia papug, nie potrafiłabym stworzyć odpowiednich mieszanek (jak to niektórzy robią) dla papug. Piszę to na podstawie własnego karmienia nimfy. Żeby nie było, że na niej eksperymentuję, jestem pewna, że to co jej podaję nie jest szkodliwe (skądś to wiedzę zdobyłam, książki, strony itp.). Więcej o karmieniu nimf (i innych papug) z pewnością znajdziecie na innych stronach i w książkach. Tu jest bardzo zwięźle opisane żywienie nimf.

6 komentarzy:

  1. Mam w planach kupienie nimfy. Przeczytałam wszystkie tutaj posty.
    I mam pytanie : Jak będę ją kupować, to powiedzieć pani/panu w sklepie, że kupię pokarm dla p. falistych ?

    OdpowiedzUsuń
  2. W najbliższy wtorek biorę nimfę lutino (samca) od mojego wójka który je choduje . Za jaki czas powinnam sobie dokupić drugiego ptaka ? Chciałabym żeby to była samiczka .... Ptaka mogę sobi wybrać . Wybiorę go młodego , a najlepiej świeżo odchowanego .

    OdpowiedzUsuń
  3. W sklepie zoologicznym w ktorym kupuje jest karma dla srednich papug i na pudelku jest nimfa i falista wiec jest to ta sama karma czyli sklep jest zly?

    OdpowiedzUsuń
  4. My testowaliśmy z moją papużką wiele pokarmów. Zawsze zdarzało się tak, że wybierała swoje ulubione smaki, a pozostały granulat zostawiała. Teraz kupuję jej pokarm Nestor, która zajada ze smakiem, i nie wybrzydza :P
    SUper blog, będę tu zaglądać częściej ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja nimfa je prestige australian parakeets i ma się dobrze. Bardzo lubi słonecznik, ale zjada też inne ziarna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam dwie nimfy oswoila je mama a teraz ja ja prubuję oswoić a głównie samiczkę Kasię niewypuszczam IH,chciała bym bardzo ale nie wiem kiedy🤣

    OdpowiedzUsuń