Nie dla podcinania lotek
Nie dla ręcznego karmienia mniejszych papug
Nie dla smyczy i szelek dla papug
Nie dla rozmnażania papug z zoologów
Nie dla łączenia papug różnych gatunków w pary
Nie dla wysyłania papug pocztą


środa, 31 sierpnia 2011

Odowiedzi na parę pytań.

1. Ile lat żyją nimfy?
Jeżeli o nie się dobrze dba to mogą żyć nawet 20 lat. Zdarzają się też nimfy, które żyją nawet 25 lat. Żeby nimfa żyła długo trzeba  między innymi :
-karmić dobrym jakościowo pokarmem
-zapewniać stały dostęp do wapna
-urozmaicać dietę owocami, warzywami i zieleninami
-zapewniać dużą dawkę ruchu
-umożliwiać nimfie ścieranie pazurków i dzioba
-w razie jakichkolwiek niepokojących objawów natychmiast udać się do weterynarza
-poświęcać nimfie dużo czasu (w ten sposób dba się o jej zdrowie psychiczne)
 -dbać o higienę klatki
2. Lepszy samiec czy samiczka?
Zarówno samiec jak i samiczka mogą być wspaniałym przyjacielem. Tak samo się oswajają i przywiązują. Jeżeli ktoś chce nauczyć swoją papugę mówić lub gwizdać, to powinien wybrać samca. Samiczki rzadko mają zdolności naśladowcze. Dla niektórych może być to minusem, bo samiec może bywać bardzo głośny (rano nieraz aż mi w uszach pulsuję). Samiczki są cichsze, ale problemem bywa znoszenie niezalężonych jajek. Samiczka może próbować je wysiadywać, co może ją bardzo osłabić. Ciągłe zabieranie jajek może być uciążliwe. Więc czy lepszy jest samiec czy samiczka, to zależy od tego czego dana osoba oczekuję. Jeżeli chce, żeby nimfa była cichsza to niech kupi samiczkę, a jeżeli wręcz przeciwnie chce, żeby była "gadatliwa" to powinna wybrać samca.
3. Czy można zostawiać nimfę na parę godzin samą?
Oczywiście, że tak. Nic się jej nie stanie. Wiele pracujących lub uczęszczających ludzi ma papugi i zostawia je same na wiele godzin. Ważne jest to, żeby po powrocie poświęcać nimfie większość swojego czasu.  Trzeba też zapewnić nimfie zajęcia na czas kiedy nie będzie nas w domu. Duża ilość zabawek jest w stanie to zrobić. Poza tym można nimfie zostawić włączone radio lub telewizor. A najlepiej gdy nimfa ma towarzysza swojego gatunku, wtedy nie ma żadnego problemu z jej zostawianiem :)

8 komentarzy:

  1. hej! mam takie pytanie mam 2 papugi nimfy
    moja samiczka zniosla odkad ja mam 3 jajka
    1 bylo pekniete a drugie normalne jednak myslalam ze mam 2 samcow i nie mialam budki legowej 2 tygodnie pozniej moja papuga zniosla jajko niestet samiec nie dal jej wejsc do budki legowej i zniosla je na dole klatki papugi ogolnie dobrze sie ze soba dogaduja i nie wiem co mam zrobic wsadzilam to ostatnie jajko do bodki przez chusteczke i go nie wysiaduja moze maja za duzo teko jakby siana co mi pani w sklepie doradziła I MOZE TAM WOGOLE NIE POWINNO TEGO BYC PROSZE DORADZ MI

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam papużkę nimfę , nazywa się Linux. Mam go 2 tygodnie, jest to moja pierwsza papuga i wydaje mi się, że nie był to dobry początek. Wypuszczam go na pokój, muszę go na noc łapać i mi się to udaję (bez dotykania). Używam patyka i wchodzi na niego a ja przystawiam do klatki. Nie mogę do niego zbliżyć ręki, od razu syczy, nie chce robić nic na siłę ale chciałabym go oswoić. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zostawiając nimfe samą na te kilka godzin otwieramy czy pozostawiamy zamkniętą klatkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 2-3 godziny można zostawić klatkę otwartą, pod warunkiem, że ma się odpowiednio zabezpieczony pokój (nic co nimfa mogłaby zwalić, zasłonięte okno i usunięte wszystkie niebezpieczne rzeczy). Jeżeli nimfa jest bardzo strachliwa i wpada często w panikę, to lepiej zostawić ją w klatce. Nie ma co się martwić, że nimfa pod nieobecność właściciela rozbiję się o ścianę itp. ponieważ zdrowe papugi tego nie robią. Czy zostawiać klatkę otwartą na dłużej, zależy od charakteru papugi. Jeżeli nimfa lubi myszkować i bez problemu spaceruję po całym pokoju, to lepiej ją zostawić w klatce. Jeżeli jednak większość czasu spędza na klatce i co najwyżej trochę polata, to można zostawiać jej klatkę otwartą.

      Usuń
    2. twój blog naprawdę mi pomógł

      Usuń
  4. Czy mogę zostawic nimfę na 2 tygodnie w domu (inni pracują do ok. 16:00 ) ???? Proszę to ważne .

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś odeszła moja Nimfa o imieniu Agatka żyła 27 lat i 2 miesiące w warunkach domowych w bardzo dużej klatce zwanej Woliera. Była cudowna... Czuję wielka pustkę i smutek że jej już nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smutne.Ja mam Dropsa (ptak po przejsciach-zmienial wlascicieli).Drops okazał się samiczka,u mnie jest już ponad 15 lat.Juz nie lata,ledwo widzi na jedno oczko ale jest kochana.Ile taki ptak potrafi dac radości ile zmartwień jak mu coś dolega to tylko wie opiekun co traktuje zwierzaka jak członka rodziny.Moj Drops jako że już nielot większość czasu spędza z nami(na ramieniu,ręce,fotelu itp itd).Klatkę ma cały czas otwarta;jak latała również tak było.Ptak niesamowicie przywiązany do czlowieka-potrzebuje tylko troszkę naszego czasu i zainteresowania.Pozdrawiam wszystkich hodowców nimf którzy poważnie podchodzą do tematu opieki nad ptakami A nie traktują ich jak kolejna zabawkę czy jeszcze gorzej.

    OdpowiedzUsuń