Nie dla podcinania lotek
Nie dla ręcznego karmienia mniejszych papug
Nie dla smyczy i szelek dla papug
Nie dla rozmnażania papug z zoologów
Nie dla łączenia papug różnych gatunków w pary
Nie dla wysyłania papug pocztą


sobota, 5 maja 2012

Jak namówić rodziców na papugę?

Wiele osób zaczyna swoją przygodę z papugami bardzo wcześnie. Masz kilkanaście lat, papugami interesujesz się od dawna, wiesz jak się nimi zajmować, masz wystarczająco czasu i odpowiednie warunki. Pytasz rodziców czy zgodziliby się na jakieś zwierzę. Coś tam mamroczą pod nosem, więc uznajesz to jako zgodę. Uzbierałeś już paręset złoty na zakup odpowiedniego wyposażenia, miejsce na klatkę już przygotowane. Z zapartym tchem szukasz hodowli z interesującym Cię gatunkiem. W końcu! Super okazja, piękna młoda nimfa, która już niedługo będzie gotowa,żeby udać się do nowego domu. Z radością udajesz się do swoich rodziców by razem z Tobą odebrali papugę. Co słyszysz?: NIE. Ale dlaczego? BO NIE. Takim zazwyczaj argumentem dysponują Twoi rodzice. Druga sytuacja. Od dawna zbierasz się z tym, żeby spytać rodziców o zgodę na papugę. Masz przygotowane setki argumentów, które ukazują same zalety zakupu nowego przyjaciela. Zaczynasz rozmowę, pada słowo "papuga". Rozmowa zostaje natychmiast zakończona, rodzice nie chcą dalej Ciebie słuchać, nie masz szansy przedstawić żądnego ze swoich argumentów. Na pociesznie słyszysz, że możesz kupić sobie chomika, bo jest mały i cichy. Ale przecież nie marzysz o chomiku, tylko o papudze. Dlaczego rodzice nie zgadzają się na papugę? Najczęściej powodem jest ich niewiedza. Papuga kojarzy im się tylko z hałasem, brudzeniem i niszczeniem. Nie zdają sobie sprawy z zalet jakie posiadają chociażby nimfy. Pierwszym krokiem jest uświadomienie ich jakie to wspaniałe zwierzęta. Pokazuj zdjęcia filmiki, artykuły, książki o nich. Dobrze byłoby gdyby porozmawiali też z kimś kto am już papugi (najlepiej dorosłym). Ważne jest to, żebyś też uświadomił ich o ewentualnych wadach papugi. Najważniejsze: gdy papuga zachoruję to ich obowiązkiem będzie zapewnienie jej opieki weterynaryjnej. Sam też musisz mieć odłożone pieniądze, ale nigdy nic nie wiadomo. Pokarm, nowe zabawki, warzywa i owoce też kosztują. Kiedy już są bardziej przekonani co do zakupu papugi. Zacznij szukać odpowiedniej dla siebie papugi. Kiedy już ją znajdziesz zapytaj się rodziców czy ta według ich jest najlepsza, co o niej myślą itp. (niech poczują, że również biorą udział w jej zakupie). Udowodnij im też w jakiś sposób, że jesteś odpowiedzialny. Zasłuż również trochę na papugę. Popraw oceny pomóż w domowych czynnościach itp. Są jednak tacy rodzice do których nic nie dociera i nigdy w życiu się nie zgodzą na jakiekolwiek. Wiadomo są też inne sytuacje, gdy któryś z domowników jest uczulony, lub jest bardzo wrażliwy na hałasy. Wtedy nie pozostaję nic innego jak czekanie do skończenia 18 lat.

9 komentarzy:

  1. Powiem tak. Blog fajny itp. Ale mam problem. Mogę dostać klatkę za darmo od siostry ciotecznej. Mama miała wiele zwierząt jak była mala. Chomiki, koty, psy, konie, papugi a nawet żabkę. A mi nie pozwala z 1 powodu. "Nie chce mieć papugi w domu". Mówiłam ze się poprawię w nauce, ze bd sprzątać itp. Mam chomika i uważam że dobrze się nim zajmuję. Ale nie wiem co zrobić żeby przekonać mamę. Pomocy ! GG : 1537493, Skype : wera702

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog :) Od dawna zamierzam sobie kupić papużke- na wakacje. To chyba najlepszy okres dla niej na oswojenie się, prawda? Kocham papugi, jeśli chcesz skontaktuj się ze mną, chętnie bym z toba pogadała;) gg: 47370379 Ula

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja marzę o Arze ararunie i arze czerwonej ale na pewno moje marzenie nie zostanie zrealizowane w ciągu nastepnych 10 lat... -.- Jeju, kocham te zwierzęta! ;_; Mój tata sam miał mnóstwo zwierząt i zgadza się tylko na chomiki... A mama, która miała niewiele (chyba psa) nie wyklucza papug! (Falek) Tata to wgl NIE, NIE I NIE! ("Strasznie hałasuje i brudzi na odleglosc 5 metrów od klatki"...) jestem taka nieszczęśliwa... ; (( mialam juz 3 chomiki ale one nie oddają mojego charakteru , są mało atrakcyjne (co nie znaczy ze je zaniedbywalam)...

    OdpowiedzUsuń
  4. no niestety moja ciocia ma papugę lorysę górska i próbowała mamę namówić i nic z tego.Mama mówi że hałasuje gryzie brudzi i w ogóle. ja zawsze chciałam nimfe no ale chyba nic z tego :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Też marzę o papudze ale mama mówi że roznoszą choroby itp. POMOCY

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej tez chce miec nimfe choc mam falisom ale mama mowi ze narazie nie bo moj brat jest stra_nie zazdrosny o to co ja mam a on nie. Jeszcze jedno male pytanie czy nimfa wsadzona do klatki razem z falistom nie beda sie grysc bo niechce zeby moja papuzka miala jakies obrazenia lub co gorcza umarla prosze o odpowiedz jesli ktos chcialby pogadac to zapraszam na faceboka (Kinga Kucharczyk zdjecie z kucykiem pony)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zabiją się ale nie będą w najlepszym kontakcie

      Usuń
  7. Proszę o pomoc! Dopiero od niedawna ale bardzo dużo razy prosiłam mamę o papugę. Pokazywałam jej różne filmiki, zdjęcia ale ona tylko yhy... Pewnego dnia powiedziała ze jej kolega z pracy ma myszoskoczka... Patrzyłam w Internecie na zdjęcia i była słodka ale mnie ciągnie do papug i kiedy powiedziałam to mamie to ona "ty sie poprostu uwziełaś na te papugi!" Mówiłam już jej, że całe przerwy w szkole siedzę i czytam o papugach. A mama mówi, że przecież papugi są takie mało atrakcyjne nic z nimi nie robisz. Ja poprostu niewiem jak ubrać w słowa moje zamiłowanie do papug. Byłoby dla mnie wieeelką radością gdyby ktoś napisał w odpowiedziach coś, co mogę powiedzieć mamie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze uzbrój się w cierpliwość. Zanim zdołasz przekonać mamę, może minąć sporo czasu, a dzięki temu również sama się przekonasz czy naprawdę chcesz posiadać papugi czy to może chwilowa fascynacja (zaznaczam że nie ma w tym niczego złego). Jeżeli jesteś pewna, że papuga to jest to, to musisz uświadomić mamie, że to będzie twoje zwierzę, którym to ty będziesz się zajmować. Z twojej wypowiedzi wynika, że twoja mama zgodziłaby się na innego zwierzaka, np. myszoskoczka. Jeżeli sama chciałaby posiadać takie zwierzątko to co stoi na przeszkodzie? Musisz dać do zrozumienia mamie, że papuga to jest zwierzę, które chcesz posiadać, (a nie że po prostu chcesz mieć jakiekolwiek zwierzaka, byle żeby mieć) i będzie ona tylko i wyłącznie twoim obowiązkiem i mama nie będzie musiała się nią zajmować. Ponadto argument że "papugi są takie mało atrakcyjne nic z nimi nie robisz:papugi są takie mało atrakcyjne nic z nimi nie robisz" jest bardzo łatwy do obalenia. Papugi należą do bardzo inteligentnych zwierząt i samo obserwowanie ich jest ciekawe, a ponadto można ich nauczyć wiele rzeczy, sztuczek czy chociażby mówienia, z pewnością możesz mamie pokazać wiele filmików które to potwierdzą.

      Usuń