Nie dla podcinania lotek
Nie dla ręcznego karmienia mniejszych papug
Nie dla smyczy i szelek dla papug
Nie dla rozmnażania papug z zoologów
Nie dla łączenia papug różnych gatunków w pary
Nie dla wysyłania papug pocztą


piątek, 29 lipca 2011

Kupujemy nimfę.

Mamy już odpowiednią klatkę, wiemy czym karmić nimfę i jakie ma ona zwyczaje. Teraz musimy nabyć nimfę. Gdzie? Jak? Możemy ją kupić w zoologicznym lub u hodowcy. Można też znaleźć ogłoszenia, że ktoś chce oddać nimfę za darmo. Cena nimfy waha się od 60 zł do 150 (raz widziałam nimfę za 205 zł). Największą gwarancję, że papuga jest zdrowa będziemy mieli kupując ją u hodowcy. Nie mówię tu o pseudo-hodowcach, którzy nie znają się na hodowli papug i rozmnażają je dla zysku. Najlepiej znaleźć osobę z wieloletnim doświadczeniem, która hoduję nimfy z zamiłowania. Jeżeli nie ma w Twoim pobliżu żadnego dobrego hodowcy możesz kupić papugę w sklepie zoologicznym. Zwróć jednak wtedy uwagę na to w jakich warunkach trzymane są w nim papugi. Czy mają wysprzątane klatki, skąd pochodzą, czy są od hodowców (obrączkowane), czy osoby pracujące w sklepie znają się na nich. Nimfa nie może być osowiała, nie może siedzieć ciągle napuszona, nie może mieć braków w opierzeniu (powyrywanych piór). Powinna okazać zaciekawienie Twoją osobą. Bardzo trudno jest rozpoznać płeć u nimfy, więc nie będziesz wiedział w 100% wiedział czy to samiec czy samiczka. Weź papugę, która najbardziej Ci się spodoba i okaże Tobą zainteresowanie. Do domu zabierzesz ją w specjalnej transportówce. Powinieneś dostać ją w sklepie lub u hodowcy. Jeżeli nie, musisz wcześniej ją kupić lub zrobić samemu.

7 komentarzy:

  1. W sklepie sie zamawia paputka , a jak ma sie szczescie , ze jakas nimfula jest na sklepie to gora jedna i wlasciwie nie ma wyboru Ja wlasnie od wczoraj mam moja nimfunie Przed wczoraj pani z zoologicznegio zamowila mi ja telefonicznie Pytajac mnie tyko czy ma byc biala czy szara wybralam szara i na tym konczyl sie moj wybor Powiezialam tyko , ze chce samczyka mlodego Pani powiedziala , ze tylko takie maja i ende Mam od wczoraj Felusia i probujemy sie do siebie przyzwyczajac na odleglosc Nie odzywa sie skubaniec ani ani Ja gadula niestety nie slucham Twoich podpowiedzi i do niej nawijam - RAZ mi odskrzekla hahahaha to chyba sukces Cale zycie mazylam o papudze wreszcie ja mam Oswoje ja na pewno - bo jeszcze dobrze sie nie znamy a kocham ja juz calym sercem wiec maluch nie ma wyboru MUSI I on nie pokochac Tak czy siak chcialam tylko napisac , ze NIE MA WYBORU w sklepach /.... Pozdrawiam milosnikow PAPUG
    OLKA :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jak się zamawia przez telefon to niema wyboru w mojej okolicy każdy sklep zoologiczny który ma papugi prawdopodobnie ma też ninfe ale moim zdaniem kupowanie w zoologicznym to nie najlepszy sposób bo ninfe trzeba zostawić w spokoju a w sklepie każdy się na nie gapi dzieci się drą

    OdpowiedzUsuń
  3. mój tata ma kolegę który hoduje papugi. Tam chce kupić sobie swoją

    OdpowiedzUsuń
  4. Angel co lepsze samiec czy samiczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samiec powtarza słowa a samica jest bardziej przystosowana do człowieka :) ♥

      Usuń
  5. Może będę miała NIMFĘ! Tak się cieszę! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Blog na 5+ ale mam do jednej rzeczy :problem" szelki sa dobre!

    OdpowiedzUsuń